piątek, 17 kwietnia 2020

Babka zaparzana

Babka ucierana inaczej ;)



Przepraszam, że Was po świętach bombarduje świątecznymi przepisami, ale przed nie miałam ich jeszcze ;) a teraz, po, sobie usiadłam, zapisałam i Wam pokazuje, niech się w następnym roku, albo podczas najbliższej potrzeby słodkiego upieką ;) Jak pascha, tak i babkę można w nie wielkanocnej formie zamknąć ;)


Babka zaparzana


Składniki:

2 szklanki mąki
szklanka cukru
szklanka mleka
4 jajka
120 g masła
łyżeczka proszku do pieczenia

Jajka miksujemy z cukrem na puszystą masę, w międzyczasie zagotowujemy (nie gotujemy) mleko z masłem, a następnie pomału wlewamy, ciągle miksując, do białek z cukrem. W dwóch trzech porcjach wsypujemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i miksujemy tylko do połączenia składników.

Ciasto wylewamy do formy na babkę wysmarowanej masłem i wysypanej kaszą manną. Pieczemy w 170 stopniach do suchego patyczka, czyli niepełną godzinę.
Jeżeli zostawimy babkę w foremce po wyciągnięciu z piekarnika na około kwadrans, to sama z łatwością będzie chciała z tejże wyjść.
Zostawiamy do całkowitego wystudzenia, na kratce, a następnie dekorujemy, u mnie lukier z białka i cukru pudru ☺

Przepis znaleziony na wypiekibeaty.com.pl ...zmieniłam nieznacznie... ja babki nie próbowałam, ale i mąż i babcia zadowoleni, więc chyba warto ;) Tym bardziej, że oboje są niewylewni bardzo :)

Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Ta babka wygląda bardzo apetycznie.
    Pozdrowienia ślę

    OdpowiedzUsuń
  2. A wiesz, że może się skuszę i upiekę. Zmieszczę się jeszcze w Oktawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie babki. Pięknie się prezentuje.:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥