wtorek, 7 kwietnia 2020

Carbonara z pieczarkami

Spaghetti z boczkiem, pieczarkami i jajkami ;)





Błyskawiczny wpis na szybki makaron, klasykę gatunku - carbonarę, z pieczarkowym akcentem ☺
Wprawdzie myślałam, że wpis będzie jeszcze szybszy niż się zaraz wydarzy, ponieważ przekonana byłam, że co jak co ale carbonarą przez te wszystkie lata się już z Wami dzieliłam...okazało się, że nie, ale że to banalny i błyskawiczny przepis jest,  to i tak będzie szybko :)


Carbonara z pieczarkami


Carbonara to makaron z boczkiem i jajkami, dzisiejsza wersja będzie tylko o pieczarki bogatsza ;)

100 g boczku wędzonego
około 6 - 8 pieczarek
oliwa z oliwek
2 jajka
sól
pieprz
200 g makaronu spaghetti
parmezan
natka pietruszki

Boczek kroimy w kostkę i podsmażamy na łyżce oliwy, w międzyczasie umyte pieczarki kroimy w plasterki, a następnie dokładamy do boczku i razem podsmażamy. Makaron gotujemy w osolonej wodzie. Jajka roztrzepujemy, delikatnie solimy i pieprzymy.

Ugotowany makaron przekładamy do boczku z pieczarkami, wyłączamy palnik, wlewamy jajka, mieszamy całość i podajemy porcje posypane startym parmezanem i natką pietruszki.

Smacznego :)

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam, ale z pieczarkami jeszcze nie jadłam ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio mało gotuję - wspieram lokalną gastronomię i zamawiam sporo jedzenia do domu. Ale takie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To możesz niech jakaś włoszczyzna będzie w ramach lokalnej gastronomii, to i carbonara by być mogła, choć z pewnością bez pieczarek:)

      Usuń
  3. Nie mam apetytu, kapuchę kiszoną jem...

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię spagetti, ale takiej wersji jeszcze nie jadłam.
    Ściskam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie, koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥