poniedziałek, 13 kwietnia 2020

Pascha wielkanocna z twarogu

Taka sernikowa babka ;)





Święta jakby za nami, ale wierzcie mi, że taka pascha, niekoniecznie w kształcie babki sprawdzi się o każdej porze roku...na przyjęcie każdych gości :)


Pascha wielkanocna z twarogu


Składniki:

500 g twarogu
2 żółtka
80 g masła
80 g cukru
100 ml śmietany 30%
bakalie u mnie dużo :) garść uprażonych migdałów, garść uprażonych orzechów włoskich, garść rodzynek i garść skórki pomarańczowej, pokrojonej w kostkę.

Miękkie masło ucieramy z cukrem na puch. Dodajemy kolejno żółtka, a następnie twaróg, który jeżeli byłby mokry należy odcisnąć. Biały ser dodajemy po łyżce, miksując po dodaniu każdej kolejnej. Całość ucieramy dość długo, do uzyskania względnie kremowej konsystencji. Przekładamy do garnka o grubym dnie, dolewamy śmietankę i na niewielkim ogniu zagotowujemy ciągle mieszając trzepaczką, albo mikserem na niskich obrotach.
Do gotowej masy dokładamy bakalie, migdały i orzechy trochę rozdrabniamy krojąc, mieszamy. Formę, w której chcemy naszą paschę zrobić wykładamy 2-3 warstwami gazy, albo czystą bawełnianą ściereczką (i tu się liczymy z tym, że faktura ściereczki z łatwością odbije się na na Waszych paschach) i wylewamy masę serową. Na wierzch kładziemy kolejną gazę i zaginamy gazę, która wystaje z formy, na wierzch, przykrywamy talerzykiem, tak, aby obciążyć paschę i wkładamy na przynajmniej 12 godzin do lodówki.

12 godzin później.
Ściągamy gazy z góry, przykładamy talerzyk, na którym paschę podać chcemy, całość odwracamy, ściągamy foremkę i gazę....dekorujemy, u mnie czekoladowa polewa i rodzynki.

Smacznego i suchego, albo nie, jeszcze świętowania ;)

11 komentarzy:

  1. Sama paschy nigdy ni robiłam, ale jadłam u koleżanki, wydawała mi się nieco za słodka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze słodkością zbyt, możemy sobie poradzić ograniczając ilość cukru, czy dodatków ...Ale ta specjalnie "zbyt" nie była ;)

      Usuń
  2. Nigdy nie robiłam i nie jadłam paschy.
    Czas spróbować!
    Pozdrawiam świątecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smakowicie. Nigdy nie jadłam.
    Kilka razy przymierzałam się do zrobienia, ale przerażał mnie przepis.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja różnych przepisów znam co najmniej trzy ...taki najłatwiejszy jest z galaretką, czy żelatyną... hak sernik na zimno :) choć to nie to samo co dzisiejszy przepis , czy taki...najbardziej tłusty:) na wysokoprocentowej śmietanie:)

      Usuń
  4. Genialny pomysł, żeby paschę zrobić w foremce do bab.
    W tym roku Święta osobne, nie było paschy, bo ją robi córka....

    OdpowiedzUsuń
  5. Marzę o tym, żeby kiedyś spróbować paschy.
    Pozdrawiam i życzę wielu łask od zmartwychwstałego Pana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dziękuję ♡♡♡
      Mam nadzieję , że spróbujesz:)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥