sobota, 22 sierpnia 2020

Prosty i pyszny deser - owoce pieczone z bezą

Owoce zapiekane z bezą 


Szybki wpis, szybki deser, pyszna uczta z bezą ;) Zapraszam

U mnie były jabłka, których nawet nie obierałam, tylko, pokroiłam w ćwiartki i pozbawiłam gniazd nasiennych. Jabłek, czy innych owoców potrzebujemy tyle, żeby zapełnić całe dno formy na ciasto, albo naczynia do zapiekania, jak u mnie.

Beza

130 g białek, czyli około 4 ;) ubijamy na sztywno, po czym ciągle miksując dodajemy po łyżce cukru w sumie 200 g. Gęstą bezę wykładamy na jabłka i wkładamy do nagranego do 180 stopni C. piekarnika, pieczemy przez 20 minut, a potem zmniejszamy temperaturę do 110 i suszymy około 40 minut. 

I już :) Ostrzegam, taki deser, mimo,  że na dużej blaszce może się okazać..malutkim ;)

Dobrego dnia :) 

9 komentarzy:

Dziękuję, że jesteście ♥