środa, 12 sierpnia 2020

Warzywa zapiekane z białym serem

Jak wykorzystać biały ser...zapiekając z warzywami ☻



Miałam biały ser...mojemu sercu wprawdzie bliżej jest nazywać go twarogiem, ale napiszmy, że z szacunku do Pań z najbliższego sklepu, które szacunku nie mają do nikogo, dziś będzie serem :)

Zapraszam na warzywa z serem białym zapiekane


Składniki:


2 łyżki masła klarowanego

1 cebula

pół łyżeczki soli

1 łyżeczka słodkiej papryki

1 pietruszka

1 marchewka

1 cukinia

1/2 zielonej papryki

2 pomidory

2 garści różnych ziół posiekanych (u mnie koper i liść chrzanu)

300 g sera białego, kilkudniowego (wtedy ser staje się mniej suchy i lepiej nadaje się do zapiekania) startego na grubych oczkach tarki

parmezan starty na małych oczkach tarki, około 3 łyżki

Na maśle szklimy cebulę z przyprawami, a następnie kolejno dodajemy pozostałe warzywa. Ja marchewkę i pietruszkę pokroiłam w talarki, cukinię w kostkę, paprykę w paseczki i pomidory też w kostkę. Warzywa wrzucamy od najtwardszych, a na samym końcu zioła. Przykrywamy garnek i dusimy około 15 minut, następnie odkrywamy i jeszcze trochę gotujemy, aby trochę zredukować płyn.

Wyłączamy, dodajemy ser, mieszamy.

Ja mam garnek żeliwny, w którym mogę też piec, dlatego posypałam warzywa parmezanem i włożyłam na 30 minut do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Jeżeli nie macie takiego garnka, to warzywa przekładacie do naczynia do zapiekania, posypujecie parmezanem i pieczecie :)


Smacznego :)


To taki sklep jest... ten wspomniany, że Panie się zatrzymały w czasach swojej młodości i mam wrażenie, że są przekonane, że to one  Panie ekspedientki z działu mięsnego są najistotniejsze, a klient...czegoś niepotrzebnie całkiem od nich chce :)

Pań sobie darować nie mogę, ze względu na ten twaróg ;) No dobra...mogę, podobny sklep z sympatycznymi Paniami jest niecałe pół kilometra dalej :) 


Dobrego dnia ;)

3 komentarze:

  1. Może panie są z gatunku tych, co pracują za karę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Podpisuję się pod pytaniem Jotki...
    A potrawa Basiu, na pewno pyszna.
    Moc serdeczności posyłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak z tych:) zdecydowanie :) Asi, odpowiedziałam między słowami:) w jej miejscu w Internecie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥