środa, 20 marca 2019

Muffinki jogurtowo - bananowe z orzechową skórką


Muffinki jogurtowe z bananami i orzechami, zapiekanymi na wierzchu



Jestem przekonana, że jogurtowe wyjdą każdemu :) Podobno tak jest z muffinami po prostu, ale ja fanką ich nie jestem...poza tymi z naturalnym jogurtem właśnie :), o czym wspominałam Wam niedawno, przy okazji muffinek jogurtowych z makiem

Przepis jest bardzo prosty, szybki i skoro każdemu, zawsze wyjdą pyszne babeczki, to zapraszam ;)



Muffinki z orzechową skórką


Składniki


suche:

300g mąki
100g cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

mokre:

300 - 320g jogurtu naturalnego
1/2 szklanki oleju
jajko duże
2 dojrzałe banany (chwilę zblendować, albo rozgnieść widelcem )

wierzch:

łyżka czubata masła
3 łyżki miodu, też nie płaskie
orzechy włoskie (chwilkę zblendowane:), dla bezpieczeństwa można posiekać nożem)


Co robimy:)

Zaczynamy od przygotowania orzechowej skórki, żeby zdążyła przestygnąć:)
...rozpuszczamy masło z miodem, wrzucamy orzechy, chwilkę jeszcze razem podgrzewamy, mieszając...

...suche wymieszane składniki dodajemy do mokrych wymieszanych składników i wszystko razem mieszamy :)

Przekładamy do foremek na muffinki do 2/3 wysokości. Na ciasto wykładamy wystudzoną masę orzechową:)

Pieczemy w 180st. około 20-25 min

Smacznego :)





8 komentarzy:

  1. wyglądają przepysznie,kiedyś też piekłam ale mi nie wyszły tak jak chciałam, dziekujé za odwiedziny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jogurtowe piekłaś, bo mam wrażenie, że te po prostu wychodzą i już :)?

      Usuń
    2. nie piekłam ale jeśli masz przepis który nie zawodzi I mufinki będą pulchne to się podziel:)

      Usuń
    3. Na przykład ten powyższy ;) albo w wersji z makiem https://goo.gl/mCYSKT , ewentualnie czekoladą ;)https://goo.gl/YycdE1

      Usuń
  2. O takie właśnie piekła moja Ania.:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, a ja Cię wciąż namawiam, żebyś jej tradycję przejęła. Całusy.

      Usuń
  3. Ten wierzch wygląda niezwykle interesująco :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥