poniedziałek, 18 marca 2019

Chili con carne

Chili z mięsem z indyka, żony Columbo ;)



Gdybyśmy kiedykolwiek poznali Panią Columbo, to z pewnością zaprosiłaby nas do swojej kuchni i przekonana jestem, że chili z mięsem dla małżonka robiłaby tak, jak ja dzisiaj:)
Chili con carne porucznika już poznaliśmy. Dziś wersja bardziej kobieca z porem i mięsem z indyka, a inne zmiany, tylko kosmetyczne, jak na kobietę przystało :)
Zapraszam na chili z indykiem i porem.

Chili con carne, z indykiem


Składniki:

500g zmielonego udźca z indyka
10 - 15 cm białej części pora
masło klarowane
papryczka chili
łyżka suszonej ostrej papryki
łyżka czerwonej czubrycy
łyżeczka kuminu
puszka pomidorów
czubata łyżka koncentraty
puszka czerwonej fasoli
sól
świeże zioła

Masło klarowane rozgrzewamy, w głębokiej patelni, albo garnku. Kroimy pora w talarki i wraz z paprykami, kuminem i czubrycą podsmażamy. Paprykę chili mam suszoną, więc wraz z pestkami pokruszyłam. Żywą, albo z zalewy kroimy.
Do podsmażonego pora z przyprawami dodajemy mięso i dalej smażymy, mieszając. Dokładamy koncentrat, a następnie pomidory i "puszkę" wody. Przykrywamy i dusimy, aż sos się delikatnie się zredukuje i zgęstnieje.
Wrzucamy odsączoną fasolę, solimy i dusimy, aż sos będzie gęsty i lejącym, czyli jak przy risotto ;)
Na koniec dokładamy świeżych ziół, u mnie tym razem balkonowy szczypiorek;) i tymianek.

Podajemy z czym lubimy ;) U mnie dziś chyba z makaronem będzie...a może z ziemniakami...

Smacznego :)

8 komentarzy:

Dziękuję, że jesteście ♥