niedziela, 24 marca 2019

Placki jogurtowe z ciastkami, zero waste

Placki ciastkowo - jogurtowe

Zero waste i co zrobić z zakalcem☺




Kolejny przepis z cyklu, niemarnowania jedzenia, no waste, zero waste i tego się trzymajmy ;) Wprawdzie nie dowierzam pisząc, że u mnie jakieś ciastka zostają nie zjedzone, bo ja niestety w tej materii jestem jak maszyna ssąca, potocznie zwana odkurzaczem, ewentualnie dywanokopterem ☺,przecież.


Potrafię to wytłumaczyć tylko w jeden sposób, dzieje tak jak robię bez kremowe sucharki , jak oni lubią (oni czyli mąż, bo autor nazywania odkurzacza dywanokopterem zdecydowanie jak ja słodko i z kremem ;) )


Składniki:


duży jogurt naturalny
100g płatków owsianych / mąki owsianej
100g zmielonych ciastek*
2 jajka
łyżeczka sody oczyszczonej
masło klarowane / olej do smażenia

_________________________________________________________________________________

*zmielone ciastka...mogą być kupne, np herbatniki, ale u mnie pod postacią zmielonych ciastek rozumiem , ciastka, biszkopty, pierniczki, pierniki, czy inne murzynki, których nie zdarzyliśmy zjeść, a te nie dotrzymywały nam kroku i...wyschły. Takie smakołyki pozostawiam do całkowitego wyschnięcia, ewentualnie zdarza mi się dosuszać w piekarniku, po czym mielę "na mąkę", wykorzystując w późniejszym czasie tak jak dziś, albo jako spody do ciast różnych...jakoś mi się okazało, że serników przeważnie

Zakalec

Można wykorzystać też zakalec :) Bo co, jak co, ale zakalec ma prawo trafić się najznakomitszym mistrzom cukierniczym ;) Ciasto z zakalcem jednak przed zmieleniem należy wysuszyć. Kroimy rwiemy ciasto na mniejsze kawałki, umieszczamy na piekarnikowej blasze wyłożonej papierem do pieczenie i suszymy do suchości ☻ w niskiej temperaturze. Jak wysuszone ciasto wystygnie, mielimy

_________________________________________________________________________________

Jeżeli macie robot kuchenny w stylu Thermomixa, albo jego samego własnie, to jogurt z płatkami miksujemy razem, kilka, kilkanaście sekund, na wysokich obrotach.

Jeżeli nie macie powyższego, a w dodatku mąki owsianej też nie, to w młynku, czy blenderze mielimy płatki owsiane na "grubą" mąkę

Jeżeli nic nie macie...tylko mąkę owsianą, to ...super, bo ją właśnie z resztą składników miksujemy, jak na naleśniki i zostawiamy całość na około 15 minut. Dodatkowo dodajemy do ciasta 2 - 3 łyżki oleju, albo rozpuszczonego masła.

Po tym czasie ciasto jest odpowiednio gęste i smażyć możemy placki ciastkowo - jogurtowe :) Część smażyłam na kolejnej łyżce masła, a resztę na suchej patelni...zawsze równie pyszne ;)

Smacznego ;)

6 komentarzy:

  1. Faaajny pomysł. U mnie ostatnio hitem są placki z róznymi warzywami, na przykład z tartą marchewką :) Albo dynią, cukinią... zawsze wychodza inaczej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z marchewką mi się podoba bardzo ;) Ostatnio mam swój wewnętrzny czas marchewki ;)

      Usuń
  2. Placuszki jak najbardziej, ale ciastka u nas też nie zostają, wręcz przeciwnie, gdy braknie, czujemy sie niespokojni...syndrom odstawienia:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio mało piekę...jakby wcale ;) i mąż miał syndrom ;) prze kilka dni pytał, czy mam coś słodkiego :)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥