piątek, 25 stycznia 2019

Muffinki jogurtowo - makowe

Babeczki z niebieskim makiem i...lukrem


Muffinki jogurtowo - makowe
Muffinki - jak zrobiły się modne  (ho, ho, ho, kiedy to było ;)), bardzo mi się wydawało, że chcę je piec i mojej rodzicielce też się wydawało, że ja chcę...więc dostałam kilka różnokształtnych form  dedykowanych tymże babeczkom :)
Prób zaprzyjaźnienia się z muffinkami było wiele, ale w ostatecznym rozrachunku sztama tylko z muffinkami jogurtowymi :)


Formy się nie marnują bo namiętnie piekę...(czyt. jak nie zapomnę masła z lodówki wyciągnąć) cupcakes(y) :) W historię się zapatrzyłam i okazało się, że nigdy Wam o tym nie pisałam, czyli żadnego przepisu nie było (odnotowałam do nadrobienia ;) )

Wracając do muffinek... nauczona jestem, że ciasta, ciasteczka muszą być dopracowane...znaczy trzeba im poświęcić trochę czasu, a tu....wymieszać, grudki mogą zostać...to nie dla mnie :)) A jak nie dla mnie, znaczy nie wychodziło, czyli nie mogłam powstrzymać się od jednak rozmieszania :) Jak sobie z tym poradziłam? :) Wersje z jogurtem, czy kefirem wychodzą nawet zagorzałym mieszaczom ;)

składniki:

125g naturalnego jogurtu
75g masła
2 duże jajka
150g mąki
125g cukru
"na oko" (4-5 czubatych łyżek) maku

Jogurt wymieszać z rozpuszczonym, lekko przestudzonym masłem
Dodać jajka - roztrzepać
Dorzucić mak i wymieszać
Dosypać przesianą mąkę z proszkiem i cukier - wymieszać do połączenia składników

Piec 20 - 25 min 170 st.
Polukrować - do utartego lukru z cukru pudru i soku z cytryny dodałam kroplę niebieskiego barwnika*



*ten barwnik to mi się po nocach śnił :) gdyż ponieważ... nie znoszę chemii w kuchni... :( ale okazało się, że pokusa na niebieskie była większa od niechęci :) a akurat zaistniała potrzeba niebieskiego, który wyszedł miętowy :)

Smacznego weekendu :)

8 komentarzy:

  1. HM, chyba wolę bez niebieskiego czyli miętowego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ;) ale to taka niebieska okazja była, co się miętową okazała :)

      Usuń
  2. Dostałam od syna formę teflonową na babeczki, dzięki za przepis, idę szukać formy, zawsze coś ciekawego podpowiesz:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Babeczki z makiem - cudo <3 Uwielbiam mak, bardzo fajne połączenie :) Ja akurat mało piekę babeczek, ale muszę powrócić z makową wersją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powróć :) Ja w sumie też mało :) a muffinki to już wybitnie rzadko :) ale w zakamarkach pamięci warto taki przepis mieć :)

      Usuń
  4. Mufinki przygotowywała na święta zawsze moja Córcia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...Basiu, to tym bardziej powinnaś przygotowywać teraz Ty !

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥