niedziela, 10 marca 2019

Kotlety jaglano - buraczane

Roślinne jaglano - buraczane kotlety 




Nie wiem, czy to wewnętrzna potrzeba organizmu, przednówek, czy zbliżająca się wiosna i ochota, kaprys, wspólnie sprawiają, że w mojej kuchni rządzą buraki, ciecierzyca, buraki z ciecierzycą, ewentualnie hummus z burakami.


Dziś dołączyła jeszcze kasza jaglana, też zdrowo i troszkę orkiszu zdrowo ma się rozumieć. To tak: kotlety jaglano - buraczane prawie samo zdrowie, czemu nie całkiem, to potem ☻



Składniki:


1 duży upieczony burak
2 szklanki kaszy jaglanej ugotowanej
pesto pomidorowe 3 łyżki
2 małe cebule
2 ząbki czosnku
sól
2-3 łyżki oleju
tymianek / majeranek suszony łyżeczka
mąka orkiszowa


  • buraka pieczemy jak do makaronu z burakiem i ciecierzycą
  • cebule z czosnkiem szklimy, pod koniec dodając pomidorowe pesto
  • buraka z cebula miksujemy, nie na gładki krem 
  • dodajemy kaszę, przyprawy, olej, mieszamy.

Kotlety jaglano - buraczane będziemy smażyć, ale wcześniej obtaczać w mące.
Mąkę można dodać, z umiarem, również do masy jaglano - buraczanej i wtedy kotlety będą miały bardziej zwartą konsystencję (co znaczenie, naprawdę niewielkie ma tylko podczas smażenia).
Ja nie dodaję mąki do masy.
Za pomocą dłoni robimy buraczane kulki, które obtaczając w mące rozpłaszczamy.
Smażymy na więcej niż średnim ogniu :) z obu stron. I tu jest właśnie to prawie ;) Bo całkiem zdrowo by było, jakbyśmy upiekli nasze kotlety.

Smacznego :) 

12 komentarzy:

  1. Już od jakiegoś czasu mam zamiar przestawić się na dietę wegetariańską lub znacznie ograniczyć wszelki produkty mięsne :))
    Szukałam inspiracji i znalazłam je u Ciebie! :)
    Dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam takowe u mojego brata, pycha po prostu, zjadłam chyba trzy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mam nadzieję, że moje mniejsze były niż u brata, bo ja trzy to w sekundę i jeszcze przed obiadem ;)

      Usuń
  3. Mam w lodówce buraki, kasza jaglana tez się znajdzie. w najbliższym czasie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takich jeszcze nie jadłam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) są pyszne, więc jak będziesz miała okazję to się nie wahaj ;)

      Usuń
  5. Podoba mi się ten przepis, a że uwielbiam buraki i kaszę jaglaną to na pewno takie kotleciki zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wypróbuję, przepis rewelacyjny. Moje smaki...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥