niedziela, 8 marca 2020

Chapati - proste i błyskawiczne ;)

Indyjski placek  - chapati



Taki codzienny, powszedni dodatek w kuchni indyjskiej...
Jak zrobiłam je po raz pierwszy mój mąż zapytał, czy jutro też będą takie placki...czy to nie wystarczająca zachęta na wypróbowanie chapati ;)


Składniki:

100 g mąki
pół łyżeczki soli
60 ml zimnej wody

Ze składników zagniatamy gładkie ciasto, przykrywamy ściereczką i zostawiamy na co najmniej kwadrans.
Ciasto dzielimy na 8 części, wałkujemy na cienkie placki. Patelnię mocno rozgrzewamy i każdy placek kolejno pieczemy około minuty po jednej stronie. Można, nie trzeba przyduszać ☺ powstające pęcherze.
Ja moje okrągłe placki składałam w trójkąty ;)

Placki takie przygotowuję do curry, albo dhala, jeżeli nie mam w planie kaszy, czy ryżu ;)

Smacznego :)

Wszystkiego najlepszego dziewczęta ;)

7 komentarzy:

  1. Pomyślę, przemawia łatwość i taniość...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądem przypomina naleśniki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy można w nie zawinąć jakiś farsz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie można ...chyba że na gorąco:) ale można używać jako "sztućca" do zjedzenia ewentualnego farszu :)
      Jeżeli bardzo chcemy, jest sposób: jeszcze ciepłe smarujemy masłem...W Indiach ghee :) I trzymamy pod ściereczka zanim nie skończymy wszystkich...wtedy zostaną miękkie:)

      Usuń
  4. Na pewno pyszny ten placek.:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥