poniedziałek, 2 marca 2020

Śledzie z passatą pomidorową, rodzynkami i suszonymi pomidorami

Śledzie słodko - pomidorowe



Przepis dostałam od babci, bo my wszystkie trzy pokolenia, czyli jeszcze ja i moja mama uwielbiamy śledzie...ja wprawdzie najbardziej rolmopsy ;) ale nie pogardzę żadnym ;) Jeżeli wy tez na kwaśno, to mogę zaproponować śledzie z majonezem, albo tatar ze śledzi...a jak słodko to zapraszam na śledzie z pomidorami i rodzynkami ;)

Przepis troszkę zmodyfikowałam - o suszone pomidory ;)

Śledzie z passatą pomidorową i rodzynkami 


Składniki:
4 filety śledziowe solone 
1 cebula
4 suszone pomidory
oliwa z oliwek
szklanka passaty pomidorowej
1/2 szklanki wody
szklanka namoczonych wcześniej rodzynek

Zaczynamy od śledzi, które musimy namoczyć. Filety takie są niesamowicie słone, więc im dłużej będziemy je moczyć zmieniając wodę tym słone będą mniej. Ja śledzie opłukuje, zalewam zimną wodą i zostawiam na noc, jeżeli zalewam w dzień, to na kilka godzin i zmieniam wodę 2 - 3 razy.

Cebulkę kroimy drobno i szklimy wraz z drobno posiekanymi pomidorami na oliwie. Do zeszklonych wlewamy passatę i wodę, a następnie rodzynki, wszystko dusimy razem przez jakiś czas dla zredukowania płynu...którego i tak dużo nie jest :) a bardziej dla połączenia się wszystkich smaków ☺

Zostawiamy do wystudzenia, a następnie umieszczamy warstwami, naprzemiennie ze śledziami w misce, czy słoiku, przykrywamy, zakręcamy i umieszczamy w lodówce na kilka godzin, albo noc ...a potem na śniadanie wyciągamy ;)

Smacznego 

8 komentarzy:

  1. A widzisz, ja kupowałam podobne pod nazwą śledzie po neapolitańsku:-)
    Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi przypominają śledzie po kaszubsku! Lubię śledzie na lekko słodko! Skorzystam z Twojego przepisu. Dziękuję. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może to tak trochę z tym nazewnictwem dopasować się trzeba do miejsca :)

      Usuń
  3. If you're looking to lose fat then you certainly need to get on this brand new custom keto plan.

    To create this keto diet, licensed nutritionists, fitness trainers, and chefs united to provide keto meal plans that are useful, convenient, economically-efficient, and delightful.

    Since their launch in January 2019, thousands of individuals have already completely transformed their figure and well-being with the benefits a proper keto plan can give.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover eight scientifically-tested ones provided by the keto plan.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba je kiedyś jadłam, ale nie jestem tego pewna. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥