środa, 18 marca 2020

Pieczeń drobiowa z pieczarkami

Pasztet mięsno - pieczarkowy ;)









Podobny pasztet, tylko bez pieczarek robiłam jakiś czas temu, ale ten jest absolutnie lepszy ;)
Pasztet zwany pieczenią ;) z pieczarkami, zapraszam ;)



Składniki:

800 g mięsa gotowanego
200 g pieczarek
1 cebula
kromka chleba
chochla rosołu
2 jajka
sól
pieprz
natka pietruszki - łyżka
masło klarowane


Mięso, u mnie tym razem samo drobiowe z rosołu mielimy wraz z warzywami, jeżeli też używać będziecie mięsa rosołowego.
Cebulę szklimy na maśle klarowanym, a następnie dodajemy umyte, obrane, i pokrojone pieczarki, smażymy soląc i pieprząc ;) i dusimy wszystko razem, a następnie również przepuszczamy przez maszynkę do mięsa.
Chleb moczymy w rosole i taki również mielimy.

Wszystkie zmielone skladniki mieszamy , sprawdzamy smak, a następnie dodajemy żółtka i natkę i znów mieszamy. Białak ubijamy na sztywno i delikatnie łączymy z masą pieczeniową.

Wykładamy do keksówki wyłożonej papierem i pieczemy w 180 okolo 50 minut - do suchego patyczka.

Smacznego ;)


6 komentarzy:

  1. A mi się marzy, może zrobię pasztet warzywno-jajeczny:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam jak moi chłopcy nabrali się na selerowy pasztet...usłyszałam, od nich nieświadomych "dobry , ale chyba więcej warzyw niż zwykle" ;)

      Usuń
  2. Wydaje mi się, że na święta będzie w sam raz.
    Pozdrawiam serdecznie i proszę, uważaj na siebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie:)
      Karolina, Ty też uważaj , bardzo 😘

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥