czwartek, 26 marca 2020

Shakskuka po polsku ... z marchewką ☺

Jajka sadzone na...na marchewce ;)



Shakshuka w oryginale jest z pomidorami, papryką, cebulą i bliskowschodnimi przyprawami...więc, czy moje jajka można nazwać shakshuką ;)?

Zapraszam ;)


Składniki

1 marchewka (średnia, albo dwie małe)
por około 5 cm
masło łyżka
natka pietruszki
sól
2 jajka

Marchewkę ścieramy na dużych oczkach tarki. Pora kroimy w piórka ;) Na patelni, na maśle szklimy delikatnie posolonego pora, dodajemy marchewkę i dusimy, smażymy, aż marchewka będzie miękka.
Wbijamy dwa jajka na marchewkę, bardzo delikatnie solimy jajka, po czym przykrywamy i całość smażymy/dusimy kilka minut ...a ich ilość uzależniona jest od tego jak bardzo ścięte jajka lubicie :)
Trochę drobno pokrojoną natką możemy posypać jajka przed przykryciem, a dla pietruszkowych smakoszy doprawić przed podaniem też;)

Smacznego :)

8 komentarzy:

  1. Jak dla mnie może być. U mnie właśnie duszą sie rózne warzywa z pieczarkami na gulasz, i gotuje sie znaleziona w czeluściach zamrażarki botwinka. Coś w rodzaju twoich jajek zrobię jutro na sniadanie, a co.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam w czasie remontu na obiad, warzywa w paski i jajka, byle szybko...

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej wersji jeszcze nie jadłam. Może kiedyś...
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. A to może być ciekawe...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥