czwartek, 7 maja 2020

Kaczy tłuszcz

Kaczy smalec



Dlaczego kaczy tłuszcz zaraz przy gęsim uważany jest za najzdrowszy tłuszcz zwierzęcy? Ze względu na dużą zawartość kwasów tłuszczowych nienasyconych, szczególnie jednonienasyconych.


Był ostatnio przepis na kaczkę bez skóry, której miałam zdecydowanie więcej niż z piersi i udek, bo z całej prawie kaczki :)
Taki prezent dostałam ...kaczkę :) Rozebrałam ją, udka i piersi kacze po krakowsku, poznaliście. Z korpusu ze skrzydełkami zrobił się kaczy rosół, a skóry kaczej  uratowałam ☻ dużo.

Jak wytopić kaczy tłuszcz


Taką skórę kroimy  w kawałki i wytapiamy tłuszcz. Wrzucamy na średnio rozgrzaną patelnię nieprzywierającą, delikatnie solimy i mieszamy, przynajmniej dopóki nie wytopi się część tłuszczu. Jak już się trochę wytopi łyżką przelewamy do słoiczka i topimy dalej...czynność powtarzamy dopóki nasze skórki nie będą suche chrupiące...czyli dopóki nie wytopimy całego tłuszczu :) 

Takimi skórkami możemy się poczęstować, jak smakują przekonacie się sami :)

Ze skóry 2,5 kg kaczki wytopiło się 200 ml kaczego tłuszczu.

Co z tym tłuszczem począć ☺


Można dodawać do zup, sosów, można na nim smażyć, czy dodawać do pieczenia, można wzbogacić cebulką, skwarkami, czy pieczonym mięsem tworząc w ten sposób swój własny kaczy smalec :)

Smacznego ;) 

2 komentarze:

  1. I nic się nie zmarnuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja babcia na gęsim smalcu robiła placki drożdżowe, bardzo długo były wilgotne!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥