środa, 27 maja 2020

Kotlety wegetariańskie z kaszy

Kotlety kuskus

 



Kasza manna, zwana grysikiem i kuskus zwany kaszą są z pszenicy, ta pierwsza z pszenicy zwyczajnej, druga z pszenicy twardej. Tą drugą kojarzymy przede wszystkim z makaronami, a pierwszą...ze śniadaniem☺
Zapraszam na wegetariańskie kotlety


Kotlety z kaszy kuskus 


Składniki

100 g kaszy kuskus
jajko
kasza manna
4 suszone pomidory
mała cebula
garść jarmużu
sól
łyżka masła klarowanego
olej do smażenia kotletów

W garnku na maśle klarowanym podsmażamy drobno pokrojoną cebulę, którą delikatnie solimy. Pomidory kroimy drobno i dodajemy do garnka, smażymy wszystko na lekkim ogniu do miękkości i szklistości. Wyłączamy palnik, wrzucamy kaszę kuskus, mieszamy i zalewamy gotującą wodą, około centymetr ponad poziom kaszy. Przykrywamy i zostawiamy do napęcznienia, najlepiej w ciepłym miejscu.
Tak przygotowaną kaszę można zjeść na ciepło do obiadu, ale u nas mają dziś być kotlety, dlatego nasza kasza musi całkowicie wystygnąć. Ja moją gotowałam dzień wcześniej.
Do zimnej kaszy wbijamy jajko, mieszamy, dodajemy drobno posiekany jarmuż, mieszamy. Na talerzyk wysypujemy 2-3 łyżki kaszy manny (ewentualnie tartej bułki).
Z porcji kuskusowej masy formujemy kulki, kładziemy na talerzyku z manną, rozpłaszczamy, przewracamy na drugą stronę i tyle obtaczania wystarczy. Smażymy po kilka minut z każdej strony na dobrze rozgrzanym oleju.

Smacznego ;)

11 komentarzy:

  1. Z kaszy jeszcze nie jadłam, z płatków owsianych tak :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z płatków...hmmm bardzo mnie zaciekawiłaś :)

      Usuń
    2. Z płatków uprażonych na suchej patelni, mile widziany dodatek papryki lub pieczarek:-)

      Usuń
  2. Wszystkie składniki lubię i z wielką chęcią zjem takie kotlety, bo to moje klimaty na całego. Kotleciki wyglądają pyyysznie. :))) Dziękuję za przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też takiej wersji jeszcze nie jadłam. Aż jestem ciekawa jak smakuje.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłam, ale bardzo ciekawy przepis.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kotleciki wyglądają pyyysznie. :))) Dziękuję za przepis. :)


    UPLAY365
    pussy888

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet bez mięsa kotlety mogą być smaczne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥