poniedziałek, 22 czerwca 2020

Pstrąg pieczony z warzywami

Pstrąg z piekarnika, pieczony w całości 


 

Pstrąg jest chyba moją ulubioną rybą :) A w wersji pieczonej, to już z pewnością :) Na takie prawie jednonaczyniowe ;) danie dziś, zapraszam :)
Przynajmniej podanie w jednym naczyniu ;) Pstrąga lubię nie tylko za smak, ale i zmuszanie jedzącego do zwolnienia :) bo ja to niestety z tych, co to nie dość, że szybko, to i często na stojąco :/ a przy czym, jak nie przy pstrągu, czy innej pełnej ości rybie należy się umieć zachować ;)


Pstrąg pieczony z warzywami 

Składniki

3 całe patroszone pstrągi
kilka (4-5 )młodych ziemniaków
kilka (2-3) młode marchewki
pomidor

Składniki na masło do pstrąga

6 ząbków czosnku, obranych i pokrojonych w plasterki
3 czubate łyżki masła 
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki oregano
1/2 łyżeczki pieprzu cytrynowego 


Pstrągi myjemy i nie musimy, ale możemy, w szczególności, jeśli mieli
byśmy ochotę na rybną zupę, pozbawiamy głów płetw i ogonów.

Ziemniaki i marchewki szorujemy i gotujemy al dente ;) a następnie kroimy, ziemniaki w cząstki, marchewki w krążki.
Pomidora kroimy w cząstki.

Masło do pstrąga:

Wszystkie składniki przekładamy do garnuszka i roztapiamy, zestawiamy z kuchenki i zostawiamy do wystygnięcia, a nawet delikatnego stężenia.


Przygotowanie pstrągów do pieczenia

Naczynie, w którym będziemy piec delikatnie smarujemy oliwą, układamy pstrągi, z zewnątrz nacieramy solą, wewnątrz masłem ziołowo - czosnkowym, przewracamy ryby na drugą stronę, delikatnie solimy.

Na i wokół ryb układamy warzywa i wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Pieczemy około 30 minut, pod koniec wysuwamy naczynie z piekarnika i polewamy rybę maślanym sosem z dna ;)

Smavcznego :)

6 komentarzy:

  1. Takim sposobem nie robiłam pstrąga! Warto spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno pyszna potrawa. M. uwielbia pstrągi, natomiast ja jakoś nie przepadam...
    Moc pozdrowień posyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak M. chociaż jakoś późno się jednak o tym przekonałam:)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥