wtorek, 14 lipca 2020

Krem brokułowy z curry

Zupa krem, orientalnie aromatyczna ☺




Bo ten brokuł w tym sklepie się mi przyglądał ;) dlatego też wylądował w koszyku, pojechał do domu i z potrzeby stał się prostą zupą krem brokułową

Krem brokułowy z curry


Składniki:

1 biała cebula
2 ząbki czosnku
3 ziemniaki
 brokuł
łyżeczka curry
sól
łyżka masła klarowanego
ciepły bulion warzywny, albo woda 1 - 1,25 l

Cebulę kroimy w piórka podsmażamy w garnku na maśle klarowanym. Cebulę solimy łyżeczką soli i przyprawiamy curry, dodajemy pokrojony w plasterki czosnek i ziemniaki w kostkę. Smażymy wszystko razem kilka minut. 

Dolewamy bulion i gotujemy do prawie miękkości ziemniaków. Jeżeli nie macie bulionu, to używamy wody, na koniec krem doprawiając jeszcze jedną malutką łyżeczką soli i łyżką masła ;) Tak było u mnie :)

Ja brokuła miałam ugotowanego wcześniej, ale jeżeli Wasz jest surowy, to po 10 minutach gotowania ziemniaków wrzućcie różyczki brokuła i całość gotujcie jeszcze 10 minut.

Jeżeli brokuł był ugotowany, to troszkę zostawiamy do podania, a resztę różyczek na kilka minut wrzucamy do ziemniaków.

Całość miksujemy.

Jakbym miała z czymś podać zupę poza różyczkami brokuła, to byłby to ryż :)

Krem nalewamy na talerze i posypujemy posiekaną pietruszką.

Smacznego 

4 komentarze:

  1. Jadam takie z upodobaniem, chociaż zamiast ziemniaków wolę na przykład cukinię lub patison. A podaję na przykład z grzanką z ostrym serem

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna, jest curry, więc biorę w ciemno :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brokuły są na mojej czarnej liście, ale jest jeszcze seler i inne warzywa...

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety, brokuły mi nie służą... :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥