czwartek, 23 maja 2019

Pesto brokułowe - 3 składnikowe

Brokułowa pasta nie tylko do makaronu



Nie będę się o walorach zdrowotnych brokuła rozpisywać dziś. Pozwolę sobie tylko na cytat :)
... z nie tak znowu bardzo starej książki ☺

Na nasze stoły warzywa mało znane
podaje
Jan Kalkowski

U nas jeszcze parę lat temu brokuł był prawie zupełnie nieznany. Właściwie wprowadziła go do uprawy w ogródkach działkowych i przydomowych dopiero od kilku lat akcja popularyzacji warzyw mało znanych prowadzona przez redakcję "Przekroju" i "Hasła Ogrodniczego" wspólnie z Centralą Spółdzielni Ogrodniczych. 

Zakład Wydawniczy CRS, Warszawa 1973 :)

A miesiąc temu mówiłam o ostatnim brokule w tym sezonie ;) Przesadziłam się okazało :)...

Pesto brokułowe 

Składniki:

brokuł różyczki - 300 g
słonecznik - 60 g
sól - łyżeczka
oliwa

Różyczki brokuła blanszujemy
Słonecznik prażymy na patelni
Brokuła, ze słonecznikiem i solą blendujemy. Możemy też zmiksować z oliwą, ale ja oliwą zalewam słoiczek, jeżeli nie chce wykorzystać brokułowego pesto już :) Taki słoiczek w lodówce możemy przechowywać....długo :)

Gdzie zużyć...do makaronu, do chleba i niewykluczone, że z rozkoszą prosto ze słoiczka ;)

Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Niestety, brokuł mnie lubi, bo ja go lubię bardzo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to cudownie, że się tak wzajemnie lubicie ;)

      Usuń
  2. Ciekawie wygląda. I podejrzewam, że tak samo smakuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze myślę, że niejeden niejadek zielonych brokułów skusiłby się na takie pesto z makaronem i serem ;)

      Usuń

Dziękuję, że jesteście ♥