środa, 29 maja 2019

Schab duszony z kapustą młodą i porem

Schab z młodą kapustą


 Taki pomysł dziś, bo miałam schab i miałam młodą kapustę i bardzo nie chciałam robić schabowych z kapustą ;) w wersji powiedzmy tradycyjnej i w dwóch garnkach warzonej ;) 
Dlatego dziś danie jednogarnkowe -  schab z młodą kapustą ;)
Czy znacie kogoś, kto nie lubi pora i kapusty?:) Jak tak i chcecie go przekonać, że wcale nie nielubi, to zróbcie mu ten schab :) Nawet się nie zorientuje, że zjada kapustę :)


4 plastry schabu delikatnie rozbić i pokroić w paski. Na patelni rozgrzać łyżkę masła klarowanego. Połowę niedużego pora kroimy w krążki i szklimy na maśle w raz z łyżką kuminu rzymskiego*. Pora przesuwamy na boki patelni, a na środku smażymy paski mięsa z obu stron.

Pół główki niewielkiej młodej kapusty kroimy / szatkujemy w paski, wrzucamy do usmażonego mięsa, solimy -  2 duże szczypty, dodajemy łyżkę masła, przykrywamy i dusimy do miękkości mięsa, od czasu do czasu mieszamy.
Na koniec dodajemy pokrojony koperek :)

* Kumin rzymski jest przyprawą, o zdecydowanie charakterystycznym... głównie zapachu. Jeżeli go nie znacie, to zacznijcie od małych ilości, a najlepiej już przed przyprawianiem powąchajcie, skosztujcie. Nie jest on obowiązkowy w tym przepisie...ale może to ona sprawia, że nie fani kapusty ją z taką chęcią zjadają ;)

Smacznego ☻

6 komentarzy:

  1. Niestety, nie dla mnie, ale mój mąż lubi bardzo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedno i drugie, ale ostatnio tęskni za kapustą:-)

      Usuń
    2. Ja się nie dziwię jednak...kapusta, choć w przesadnych ilościach nie najszczęśliwiej szczęśliwa, ale jednak troszkę młodej kapusty...:)

      Usuń
  2. Chętnie bym zjadła takie pysznosci. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥