czwartek, 15 sierpnia 2019

15 sierpnia, pełne koszyki ☺ i kruche ciastka

Dziś dwa święta, a ciastka będą z nasionami chia 


Wczoraj przed takim dniem jak dzisiaj, czyli dniem wolnym od sklepów, zaobserwować w tych ostatnich można ruch wzmożony, koszyki przepełnione i kolejki do kas o każdej porze dnia i wieczoru.

Uczestniczyłam w tym wczoraj wydawało mi się, że symbolicznie, bo ja raptem jedzenie dla kota miałam i masło, no dobra jeszcze jajka...ale to i tak absolutnie wręcz śmieszne ilości być musiały dla Pani za mną przy kasie i Pani przed Panem, który był przede mną :)
Pan ten był prawdziwym Panem Symbolicznym i kupował 3 marchewki. Patrząc na te warzywa pomarańczowe jadące taśmą, przypomniało mi się, że bardzo dawno nie robiłam ciasta marchewkowego.
Czy ciasto takie odpowiednie jest na celebrowanie dzisiejszych świąt ;) Święta Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny i Święta Wojska Polskiego? Na wojsko to jak najbardziej się nadaje, ale dla Matki Boskiej Zielnej będzie coś bardziej...


Kruche ciastka z nasionami chia


Składniki:

200g mąki
100g masła
50g cukru
jajko /  2 żółtka*
2 garści płatków owsianych
2 garści rodzynek
2 łyżki nasion chia

*jeżeli użyjecie mąki krupczatki (1/3 - 1/2 całej mąki), to wystarczy jajko, jeżeli w całości mąki pszennej, to proponuję 2 żółtka....chcemy, żeby kruche były kruche ;)
_____________________________________________________________________________

Ja ciasto kruche robię w Thermomixie, więc tam trochę te rodzynki mogą zmniejszyć swą formę, dlatego Wam proponuję rodzynki pokroić dość drobno.
Najpierw łączymy mąkę z masłem, cukrem i jajkiem, a następnie dodajemy resztę składników i zagniatamy.

Z porcji ciasta robimy  kulki, które następnie rozpłaszczamy i formujemy na papierze do pieczenia.
Podobnie jak przy torcie number cake kruchym krakowskim, ciasteczka od razu robiłam na papierze do pieczenia i wkładałam, przed pieczeniem, w takiej formie do lodówki na około 10 - 15 minut

Pieczemy w 180 stopniach około 15 minut. Zostawiamy do przestygnięcia.

Świątecznego smacznego ;)


2 komentarze:

Dziękuję, że jesteście ♥