czwartek, 29 sierpnia 2019

Sałatka z nasturcją

 Mix salat z liśćmi i kwiatami nasturcji


Sałatka z nasturcją. Sałat mix, różne, przeróżne i ulubione do tego zielony ogórek, zielona papryka, zielone liście i...wisienka na torcie, znaczy nasturcja na sałacie...dla smaku, koloru i zdrowotnego waloru.
Zapraszam na sałatkę z nasturcją i garstkę informacji o jej dobroczynnym działaniu dla zdrowia ;)


Czy wiecie, że nasturcja podobnie jak czosnek jest świetnym naturalnym antybiotykiem, a że zgnieciony listek przyłożony do rany przyspiesza jej gojenie, ze względu na właściwości swoje odkażające? Ja to akurat w dzieciństwie liścia babki używałam ;) Wypadanie włosów, łupież to też dla nasturcji nie problem - płukanki, polecam te z liści, bo osobiście bałabym się, że moje prawie blond włosy staną się prawie marchewkowe ;)
Z nasturcji wykorzystać możemy liście, kwiaty, pączki i nasiona i podobno zjedzenie dwóch listków nasturcji daje natychmiastową ulgę przy bólu gardła ;)
Dziś robimy sałatkę, ale równie dobrze możemy zrobić herbatkę, czy to ze świeżych, czy suszonych kwiatów, czy liści ;)


Składniki na sałatkę z nasturcją


sałata masłowa
sałata rzymska
młode listki nasturcji
kwiaty nasturcji
zielona papryka
zielony ogórek

Olej rzepakowy zimno tłoczony
ocet jabłkowy domowy
sól

Wszystkich składników używamy na oko, na poziom głodu i na ilość buziaczków przy stole.

Sałat można użyć dowolnych, jedynie nie polecam dodawać rukoli. Dla tych, którzy nasturcje znają rada ta jest powiedzmy...oczywista, dla nie znających...nasturcja jest pikantna ...rukola też ;) Chociaż są charakterne inaczej :)
Nasturcja smakuję jak bardzo ostra rzeżucha ;)

Sałaty porwałam na mniejsze kawałki, listki nasturcji zostawiłam w całości (jeżeli byłyby jakieś większe okazy, to też porwać proszę ;)), kwiaty w całości, paprykę pokroiłam w paseczki, ogórka w plasterki.

Składniki dressingu mieszamy, zostawiamy, aby mieć pewność, że sól się rozpuściła.
Polewamy i mieszamy nasze sałaty kwadrans przed podaniem.

Smacznego:)

7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. ;) A podobno wygląd to najlepsza zachęta do zjedzenia :)

      Usuń
  2. I tuś mnie zaskoczyła, bo jadłam już w sałatce jakieś kwiatki, ale listków nie.
    Zauważyłam też, że panowie nie mają odwagi kwiatków spróbować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nie mają odwagi;) Mój znienacka poczęstowany kwiatkiem wprost do buzi zjadł ;) Wcześniej odmawiał:)

      Usuń
  3. Zgadzam się, wygląda bardzo smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  4. Bosko to wygląda i pewnie tak smakuje.:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥