poniedziałek, 20 stycznia 2020

Domowe wafle do deserów

Wafle do lodów, rurki do kremów


Do lodów letnich i zimowych ;) Zimowych, czyli ciepłych ;) a rurek na przykład z lemon curd ;)
Bardzo prosty przepis na wafle domowe ;)

Domowe wafle do lodów

 


Składniki

60 g masła
2 łyżki cukru
60 g mąki
2 białka
2 łyżki mleka
opcjonalnie dodatki smakowe, na przykład pół łyżeczki mielonego kardamonu ;) , czy też cynamonu...a w ogóle jedną łyżkę cukru można zastąpić cukrem wanilinowym ;)

Najbardziej sympatycznie jest posiadać waflownicę :) ...czyli taką gofrownicę do cieniutkich wafli :) Ja, nie niestety, nie mam ...bo jakbym miała to takie wafle robiłabym bez okazji, żeby nie napisać, że na śniadanie ;) Nie posiadając, wafle ...dość rustykalne ;) możemy upiec w piekarniku.

Też miło byłoby mieć formy do tworzenia rożków, ale miało być przaśnie ;), więc czemu zdolności nie wykorzystać ;)

Zacznijmy lepiej :)
Masło z cukrem rozpuszczamy. Ściągamy z ognia, chwilkę możemy odczekać i dosypujemy mąkę i energicznie mieszamy. Dodajemy białko i dalej mieszamy, na końcu dodajemy mleko, mieszamy, a nasze ciasto staje się sympatyczne ;) Ewentualne dodatki dodajemy wraz z mąką. [możemy tu miksera użyć, ale łyżka naprawdę jest wystarczająca ;)]

Waflownicę rozgrzewamy, piekarnik też (do 170 st.) , jeżeli chcemy spróbować naszych ludowych zdolności :) W waflownicy pieczemy wafle według własnych doświadczeń, a w piekarniku... na papier do pieczenia wylewamy porcję ciasta i szpatułką rozsmarowujemy ...na mniej więcej okrąg...nie przesadnie cienki. Pieczemy około 6 minut...
Ciepłe wafle musimy uformować...u mnie powstały koszyczki...każdy wafel kładłam na małej szklaneczce odwróconej dnem do góry i przytrzymywałam wafla chwilę. Trzeba zwrócić uwagę , aby formować ciepłe, bo nawet delikatnie wystudzone szybko staja się chrupkie ;)
Może się wydarzyć, że czas pieczenia był zbyt długi...wtedy wafle wychodzą z pieca w już nie mogącej dać się zmienić, formie kruchutkich wafelków...wtedy używamy ich do dekoracji :) A możemy takie też zrobić specjalnie - bardzo cienko rozsmarowując ciasto.

Moje wafle były z przysmakiem dzieciństwa ...jednym z ;)...ciepłymi lodami :) Krem do ptysiów, wymieszałam dodatkowo z jagodami, umieściłam w koszyczku z wafla i jeszcze wafla na górze też ;)



Smacznego :)

10 komentarzy:

  1. Świetny przepis!!! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. O, lody czekoladowe z wiśniami bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyne chyba połączenie jakiego ja bym nie zjadła...ja bardzo bardzo wiśni nie lubię:) Jedyna dopuszczalna forma to konfitura mojej babci;)

      Usuń
  3. Narobiłaś mi ochoty na deser lodowy, świetny pomysł na koszyczki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się:) sobie też :) może powtórka jutro ;)

      Usuń
  4. I ja się kiedyś na nie skuszę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście ♥